Més informació [ Detall d'activitat

 
9000040516   Introducció a la recerca i a l'avaluació educatives
2020-2021   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   4/2/2021 - 7/4/2021 (20 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Servei de Recerca Educativa
  
  
  
Inscripció   08/01/2021 - 19/01/2021
  
Descripció i   Metodologia:   Formació en línia de 20h de durada, de caràcter introductori, per capacitar el professorat a l'hora d'incorporar els resultats de les recerques i avaluacions educatives a la pràctica del centre educatiu i plantejar avaluacions de les pròpies intervencions educatives. El curs comptarà amb un component pràctic que, de manera optativa, podrà estar centrat en una intervenció o pràctica educativa que els participants en el curs vulguin (re)dissenyar o avaluar.
  
Objectius   Comprendre com la recerca i l'avaluació educatives poden ser instruments de millora de la pràctica educativa.
Adquirir una mirada crítica envers la recerca i l'avaluació educativa.
Ser capaç de cercar, identificar i consultar evidències educatives rigoroses, i incorporar-les en el procés de disseny d'una intervenció educativa.
Poder plantejar els trets generals de l'avaluació d'una intervenció educativa.
Conèixer recursos útils per estar al dia de les evidències educatives i per comptar amb suport per dur a terme recerques o avaluacions educatives.
  
Continguts   Bloc 1. El rol de la recerca i l'avaluació en la pràctica docent
Bloc 2. Què entenem per evidències educatives? Tipus i estàndards d’evidències educatives. Com identifiquem les evidències rigoroses?
Bloc 3. Com aprofitar l'evidència existent per a millorar la nostra pràctica?
Bloc 4. Com plantejar l'avaluació d'una intervenció educativa?
  
Formador/a   Cristina Galván i Alejandro Paniagua
  
Avaluació   L'avaluació es durà a terme en base a un conjunt d'activitats (exercicis breus i participació en debats a través de fòrum) que els participants hauran de desenvolupar per a cadascun dels mòduls al llarg del curs. L'objectiu de les activitats és començar a introduir la recerca en la pròpia pràctica docent.
  
Requisits de  certificació   Lliurar i superar totes les intervencions i tasques que es proposen al llarg del curs.

  
Persones  destinatàries   Docents dels diferents ensenyaments interessats en la recerca educativa.
  
E-mail   llloren3@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent